VEELGESTELDE VRAGEN

REGISTRATIE EN PRIVACY

1. Hoe kan ik klant worden bij SHOEIDEA.NL?
U kunt klant worden bij SHOEIDEA door een account aan te maken Iedereen kan klant worden bij de webwinkel. Voorwaarde is dat uw betaling via een Nederlandse bank verloopt en dat u het product laat afleveren op een adres binnen Nederland. U kunt klant worden door bij uw bestelling een account aan te maken. Met dit account kunt u snel en eenvoudig bestellen. De webwinkel registreert u als klant, waardoor u bij een volgend bezoek niet opnieuw uw gegevens hoeft in te voeren.

2. Wat gebeurt er met mijn persoonsgegevens?
SHOEIDEA respecteert de privacy van alle gebruikers van haar site en draagt er zorg voor dat de persoonlijke informatie die u ons verschaft vertrouwelijk wordt behandeld.
Uw persoonsgegevens zijn noodzakelijk voor een goede verwerking en uitvoering van de bestelling en de communicatie met u als koper.
SHOEIDEA zal uw gegevens nooit aan derden doorgeven, verkopen of verhuren of op een andere manier openbaar maken.

BESTELLEN

1. Hoe kan ik een bestelling plaatsen bij SHOEIDEA.NL?
Om onze schoenen te kunnen bestellen moet u eerst een account aanmaken. Dit gebeurt op een snelle en veilige manier. Wanneer uw account is aangemaakt kunt u inloggen en middels de SHOEIDEA winkelwagen onze schoenen aanschaffen.

2. Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?
Uw bestelling wordt binnen 5 werkdagen na betaling aangeboden door PostNL.

3. Hoe weet ik dat mijn bestelling via www.shoeidea.nl goed is ontvangen?
Als u via shoeidea.nl een bestelling heeft geplaatst, dan ontvangt u direct een ontvangstbevestiging in uw mailbox. Is dat niet het geval, controleert u dan of uw e-mailadres klopt. Wanneer u dan nog geen email ontvangt, kunt u contact op nemen met SHOEIDEA op telefoonnummer 06-19544844 of info@shoeidea.nl

4. Kan ik nog een product toevoegen nadat ik een bestelling gedaan heb?
Nee, het is niet mogelijk om iets toe te voegen aan een eerder verstuurde bestelling. Het is uiteraard mogelijk om gewoon een nieuwe bestelling te doen waarbij ons best zullen doen om beide bestellingen in één keer te versturen.

5. Kan iemand anders op mijn klantnummer bestellen?
Nee. U heeft een persoonlijk accountnummer en een eigen pasnummer van uw iDeal en Internetbankieren. Zorg ervoor dat uw pasnummer nooit in het bezit van een ander komt.

6. Kan ik mijn bestelling annuleren?
Ja. Als u ons direct belt of mailt, kunnen wij de bestelling nog annuleren. Wanneer het pakket eenmaal naar u onderweg is kan dat helaas niet meer. U kunt dan nog contact opnemen met SHOEIDEA en vervolgens het pakket retour sturen waarbij zowel het product (de schoenen) als de verpakking (schoenendoos) in de originele staat zijn.

7. Wat gebeurt er met mijn bestelling als ik niet thuis ben?
Mocht u niet thuis zijn als het pakket wordt aangeboden, dan wordt de bestelling een tweede maal aangeboden door PostNL. Mocht u ook dan niet thuis zijn, dan zal de postbezorger een briefje in uw brievenbus achterlaten waarop het adres staat waar u het pakket kunt ophalen.

BETALEN

1. Hoe kan ik betalen?
De op de website vermelde prijzen zijn in Euro`s, inclusief BTW en exclusief verzendkosten. SHOEIDEA verstuurt de schoenen via POSTNL waarbij de kosten bij een pakket tot 10 KG; € 6,75 bedragen. Dit bedrag wordt toegevoegd aan het aankoopbedrag. Het totale bedrag dient vooraf betaald te worden. Betaling kan plaatsvinden middels iDEAL. Maakt u geen gebruik van iDEAL dan kunt u contact met ons opnemen om een eventueel alternatieve betaalwijze te bespreken.

BEZORGEN

1. Hoe vind de bezorging van de schoenen plaats?
Onze schoenen worden verstuurd middels pakketpost van POSTNL.
De kosten bedragen € 6,75 per pakket (dit kunnen ook meerdere paren schoenen zijn met een maximum gewicht van 10 KG). Nadat SHOEIDEA het totale bedrag (aankoopbedrag plus verzendkosten) heeft ontvangen, ontvangt u de aankoop middels een postpakket op het door u opgegeven adres.

ONZE PRODUCTEN

1. Zijn de Avarcas / Menorquinas van RIA Menorca authentieke Avarcas de Menorca?
Ja. De Avarcas / Menorquinas die wij aanbieden zijn originele en authentieke Avarcas / Menorquinas van het merk RIA MENORCA en zijn voorzien van een authenticiteit kenmerk; “Avarca de Menorca”. Dit label wordt door de locale overheid uitsluitend gegeven aan fabrikanten afkomstig uit Menorca en die voldoen aan de vastgestelde hoge kwaliteitseisen. De authentieke Avarca wordt uitsluitend gefabriceerd op Menorca en wordt vervaardigd van leersoorten van de beste kwaliteit.

2. Voor wie is de Avarca / Menorquina bedoeld?
De Avarca is een hippe, modieuze, comfortabele en milieubewuste sandaal voor jong en oud, man en vrouw. Het is een sandaal die je in hippe plaatsen als; Barcelona, Ibiza, Mallorca, Valencia overal tegen komt en gedragen wordt door mensen uit alle bevolkingsgroepen. Het is een sandaal die past bij veel gelegenheden, die past bij casual of net. In Spanje worden de Avarcas gedragen door tal van internationale sterren, zoals; Rafa Nadal, Pep Guardiola, Carles Puyol, Xavi Hernandez, Cesc Fabregas, Joan Manel Serrat, Antonio Banderas, Penelope Cruz, Julio en Enrique Iglesias en de gehele Spaanse Koninklijke familie. Zowel koningin Sofia, kroonprins Felipe, zijn vrouw Leticia en hun twee dochters; Leonor en Sofia, dragen tijdens de zomer de originele Avarcas de Menorca van het merk RIA Menorca.

3. Zijn de Espadrilles / Espardenyes van Calzados Pilmer authentiek?
Ja, de Espadrilles van Calzados Pilmer zijn authentiek en worden met zorg en op ambachtelijke wijze in La Rioja, Spanje gefabriceerd. De schoenen worden vervaardigd voor zowel dames, heren als kinderen.

4. Zijn de Bali slippers op Bali gemaakt?
Ja, de Bali slippers zijn op ambachtelijke wijze op Bali gefabriceerd.

KLACHTEN

1. Waar kan ik terecht als ik een klacht heb?
SHOEIDEA streeft er naar om constante service, zorg en aandacht te geven aan u; onze klant en de schoenen die wij u aanbieden.Toch bestaat de mogelijkheid dat u ergens niet tevreden over bent. Mocht dit onverhoopt het geval zijn, stuurt u dan een e-mail naar info@shoeidea.nl onder vermelding van uw ordernummer. Uw klacht zal direct in behandeling worden genomen en wij zullen zo spoedig mogelijk, doch binnen 2 werkdagen, contact met u opnemen.